~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 8 maart 2010

~SJORS~


......Gelukkig zag ik hen vorige week weer in onze tuin rond rennen......Onze SJORS....

........Ik was al een beetje bang dat hem iets was overkomen.........Heel de lange koude winter had ik geen enkele eekhoorn in onze tuin gezien.......

........Zou jammer zijn natuurlijk.........want een eekhoorntje brengt veel kijkplezier.........maar gelukkig zag ik hem weer op zoek naar de noten die hij in de herfst in onze tuin verstopt heeft..........Meestal op dezelfde plaats hoor......in de toppen van de bolconiferen is zo'n geliefkoosd plekje van hem......

........Ook zag ik hem weer op het voederkastje zitten......zo te zien smaakte het hem weer prima...........

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...... Zum Glück sah ich ihm letzte Woche in unserem Hof rum spatzieren......Der Sjors...... Ich war ein wenig besorgt darüber, dass ihm etwas passiert war.......Im lange kalte Winter hatte ich kein Eichhörnchen in unserem Garten gesehen........ Wäre schade....weil ich die Eichhörnchen immer sehr genießen......... aber zum Glück sah ich ihn auf der Suchen nach die Walnüsse die er im Herbst in unserem Garten versteckt hat...... in der Regel versteckt er sie immer am gleichen Ort......Und das ist in den Köpfen der bolconiferen...... ein beliebter Ort für ihn ........ Und er saß auf dem Futter stelle ich sehe es schmeckt ihm wieder gut...........

20 opmerkingen:

  1. prachtig. Ik kan me voorstellen dat je hem zou missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooohhhhhhh Thea zit je mij weer jaloers te maken met sjors. Schitterend vind ik dat, zomaar een eekhoorn in de tuin.
    Fijn dat die weer terug is gekomen, kun je weer genieten en ik ook.
    Hier heb ik ook van genoten, pracht kiekjes.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thea,
    je foto's zijn prachtig !

    Sooooo schöne Bilder sind das.
    Das Eichhörnchen hat den Winter gut überstanden wie man sehen kann.
    Wünsche euch einen schönen Frühling mit dem hübschen Eichhörnchen.

    Fijne avond
    Groetjes
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo liebe Thea, zunächst lieben Dank für Deinen Besuch auf Aiko´s Seite. Dieses Eichhörnchen ist so wunderbar ins Bild gesetzt - das hat sicher große Freude am Vogelfutterhäuschen. Wie gut, dass es den harten Winter überlebt hat. Ich habe hier immer wieder Walnüsse ausgelegt und siehe da - am Morgen sind sie wieder weg.
    Frauchen läßt Dir ausrichten: Deine Fotos sind ganz besonders schön und so eindrucksvoll. Die Schwanzmeisen haben zurecht den Fotowettbewerb gewonnen. Ich weiß, wieviel Geduld Du aufgebracht hast. Natürlich habe ich Deinen schönen Blog bei mir verlinkt.
    Wuff en groetjes
    Aiko

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    über Aiko bin ich mal schnell auf deinen Bolg gesprungen, was ich dort sehe, lässt mein Herz höher schlagen, ein Eichhörnchen, wie schön. Auch alle anderen Fotos sind sehenswert und ich werde wohl öfter dein Gast sein.
    Liebe Grüße
    von Edith,
    die Naturwanderin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wie würde ich mich freuen wen sich ein Eichhörnchen in unserem Garten einfinden würde.
    im Moment freue ich mich aber schon das ich im Herbst wieder Igel bei uns gesehen habe. Ich hoffe sie haben denn Winter gut überstanden
    liebe grüße susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea via via kwam ik op je blog terecht,ik had al een woonblog en sinds zaterdag een tuinblog,dus ben een beetje op zoek naar leuke tuinblogs en wow ik vind de jouwe geweldig,het eekhoorntje,wat geweldig is dat en heb eerdere posten zitten bekijken,zoveel verschillende vogeltjes,ik zit helemaal te genieten hier,ik heb mijzelf aangemeld als volgster en ik plaats je link op mijn blog,mocht je het niet goed vinden,haal ik het weer weg,ik wens je een fijne avond en tot een volgende keer,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thea wat een prachtige fotoserie heb je van Sjors gemaakt.
    Hij zal met de kou wel heerlijk in zijn nest blijven en als het zonnetje tevoorschijn komt gaat hij eruit. Groot gelijk geef ik 'm.
    Ik hoop dat ie nog vaak je tuin bezoekt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,
    wie beneide ich Dich um diesen süßen Gast im Garten. Das sind mal wieder ganz tolle Fotos!

    Liebe Grüße, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea, gelukkig is hij er weer. Ik las dat het deze week niet meer gaat vriezen bij ons en daar ben ik blij om want ik wil zo graag dingen planten en ik ben dol op viooltjes. Vandaag zit het even tegen, hoofdpijn, maar anders kan ik me zo verheugen op alles wat komen gaat. Ik heb zo een heimwee naar Limburg en kan niet wachten tot het weer zover is. ik wens je een fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea, gelukkig dat Sjors er weer is. Natuurlijk mis je zo'n kleine guitige rakker in je tuin. Maakt hij niets kapot aan planten en zo want dat lees ik altijd op engelse en amerikaanse tuinblogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea,
    ein Eichhörnchen im Garten, wie süß...
    Danke für diese schönen Fotos...

    Liebe Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat Sjors de winter zo goed is doorgekomen! Nu maar weer vertroetelen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hè, wat blijft dat toch een leuke bezoeker, zo'n eekhoorntje! Mooie serie foto's Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooooooooooooooooo daar is ie weer
    gelukzak
    ik lees dat ik weer een heleboel gemist heb
    tja pc was binnen
    pfffffffffffffff
    allé fijne avond meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Thea
    Wat bijzonder zeg wanneer je zo maar een eekhoorn in je tuin tegekomt!
    Hoe krijg je het voor elkaar om al die dieren zo mooi op de foto te krijgen.
    Ik ben nieuwsgierig naar je volgende ontdekkingen dus ik ga je volgen hoor!
    groetjes en een fijne avond Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk Thea
    Ik heb nog nooit een eekhoorn in mijn tuin gezien (dus ook nooit gefotografeerd !!)
    ENIG ...

    Groetjes Anja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liebe Thea
    Das sind herrliche Fotos!
    Bei uns hat sich trotz Waldnähe noch kein Eichhörnchen in den Garten veriirt - leider!
    LG Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thea,

    Ik heb hele mooie foto';s op je site gezien. Ik zou ze grag wilen gebruiken met jouw toestemming. Wil je contact met me opnemen?

    Aad
    E-mail: info@vandereep.org

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk zo'n eekhoorn. De onze is ook een tijdje niet te zien geweest, maar weet inmiddels zijn weg naar de nootjes ook weer te vinden.
    Alleen weet ie nog niet hoe het voederkastje echt werkt, haha. Maar misschien komt het nog eens.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.