~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 11 april 2010

EEN ECHTE LEIPEER..


......Onze leipeer begint steeds meer op een echte leipeer te lijken......ik kocht hem als een gewoon klein perenboompje bij de Aldi....en ben er nu al een aantal jaren me bezig om er een leipeer van te maken.....En ja.....het begint er intussen aardig uit te zien.....


.....................................................................................Ik vind het leuk om zoiets uit te proberen.....je hebt er natuurlijk wel wat geduld voor nodig....

Ik vind het leuk om zoiets uit te proberen.....je hebt er natuurlijk wel wat geduld voor nodig

........Links op de foto zie je nog net het bolconifeertje.....ook zelf gesnoeid van een conifeer die er van de onderzijde niet meer uit zag......daarin nestelt een heggemus.....

......Ik heb het fototoestel er boven gehouden en snel een paar foto's geknipt...toen het nest leeg was.....je kunt goed zien dat onze buren honden hebben.....alle vogels in onze tuin maken daar dankbaar gebruik van......ze bekleden hun nesten er allemaal mee......

......Slim hoor.... en wat een werk.......

.........kijk eens wat ik nog vond in een vergeten hoekje.....een waar stilleven.....

.......Zo langzaam aan word de tuin weer groen.........

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
......Unsere Birnbaum beginnt zunehmend wie einem echten BirnenSpalier aus zu sehen......als ich ihm gekauft habe beim Aldi...war es einen ganz kleinen gewönlichen Birnbaum.....und ich beschäftige mich seit einige Jahren damit um einen Spalier davon zu machen........es beginnt nun hübsch aus zu sehen.....Ich liebe es um so etwas zu versuchen.....
..... Auf der linken Seite sehen Sie noch eine Kogelförmige Nadelbaum mit ein Spatzennest......es ist von einen Prunella modularis.....ich habe die Kamera darüber gehalten und ein paar Bilder gemacht......es Nest war leer.....man kann deutlich daran sehen dass unsere Nachbarn Hunde haben.....alle Vögel in unserem Garten bekleiden ihre Nester mit Hundehaare.....was für eine Arbeit.........Schau mal.... was ich in einer vergessenen Ecke fand......so langsam an begint den Garten zurück grün zu sehen..........

23 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Wat zijn we allebei nog laat aan het bloggen!! Je hebt er echt een prachtig perenboompje van gemaakt. Daar is veel energie en liefde in gaan zitten want volgens mij koop je die niet zo bij de Aldi. Wat een mooie overzichtsfoto van je tuin met die buxushaagjes. Daar gaat ook veel tijd in zitten.

    Groetjes
    en een goede start van de week!

    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea!
    Zunächst mal ein dickes Lob und Danke für dein supergutes Deutsch ,so kann ich doch alles besser verstehen!Das Birnenspalier sieht toll aus,war bestimmt ne´Menge Arbeit und viel Geduld nötig.....was Vögel so alles brauchen können....wünsch dir eine gute Woche Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thea Thea Thea, wat kan ik genieten van je tuin zo mooi.
    Je leipeer, leuk he ik heb mijn twee appelboompjes jaren geleden ook zelf geleid en als dat dan mooi lukt is dat zo enorm leuk, veel leuker dan een boompje met kant en klaar leistokjes van bamboe erin.
    heggemusjes ze zijn zoooo lief zo klein en lekker stevig en ze bewegen hun kleine vleugeltjes zo snel.
    Geniet van alles wat er weer gebeurt in de tuin en leg zoveel mogelijk vast op je camera ik kan er niet genoeg van krijgen,

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,mooi het perenboompje en wat heb je toch een schitterende tuin.

    een hele fijne zonnige tuindag vandaag,lieve gr inka en andre,

    http://inkaenandres-tuinparadijs.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    dein Birnenspalier sieht ganz große klasse aus. Das hast du total gut hinbekommen. Sicher dauerte es sehr lange, bis der Baum in dieser Form gewachsen ist. Das Vogelnest aus Hundehaaren ist ja witzig. Aber recht haben die fleißigen Piepmätze, denn sicher ist es ganz kuschelig und warm. :-)
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea,dank je wel voor je link naar onze tuinblog.
    deze hebben we sinds afgelopen weekend.
    vond het beter om alles te scheiden van de andere blog.

    het zonnetje schijnt hier lekker maar het is nu nog wat frisjes.

    lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay Thea,

    Wat wordt je perenboom mooi!!!!!!!!!!!!
    En wat een geduld en liefde heb je voor je tuin, en alles wat erin te zien is.
    Zoals je het verhaal veteld over deze perenboom ...zo leuk om te lezen!
    Je tuin is gwoon een paradijsje!

    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je leipeer doet het hartstikke goed Thea.
    Mooi om te zien en zeker met de bloesems.
    Leuk dat de heggemus in de conifeer nestelt, kun je straks de jonkie's mooi op de kiek zetten.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea, schön sieht dein Birnen-Spalier aus.
    Ist bestimmt nicht so einfach, es so zu biegen und zu ziehen.
    Die Vögel wissen schon was schön weich ist.
    Dein Sillleben sieht einfach großartig aus, gefällt mir super gut.

    Wünsche dir eine schöne Woche

    LG Waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat er veel peren van kan af plukken
    hihihihi..... zijn ze ook sappig ????

    Groetjes Kareltje & Anya

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Thea ;

    leuk die leipeer ik heb er ook 3 halfstam noemen ze dat en 3 appels,2pruimen en een kers .
    Dit jaar krijg ik geen fruit er aan ze staan pas een paarmaanden ik ben nu met de groententuin begonnen .
    En wat het borduren betreft ik borduur ook met een loop of als het mooi weer is buiten; groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ?????????????????????
    ik had al op dat peertje gereageerd maar ik zie niets meer
    pfffffffffff
    zal weer te snel afgesloten hebben zeker?
    binnenkort peertjes eten dan hihihi???
    en ja hoor lekker uitgewaaid en ik had het zonnetje kado!!! zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig
    liefs hé

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt ie mooi
    Geweldig zo`n resultaat en straks smaken daardoor de peren nog lekkerder
    Mooie tuin heb je toch en je stilleven is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deine Geduld und Mühe hat sich gelohnt, dein Birnbaumspalier sieht super aus!
    Die verdorrte Mohnkapsel sieht aus wie filigrane Handwerkskunst. Schön, was die Natur alles zaubern kann.

    Liebe Grüße, Mrs. Mauritio

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap werk hoor! z,on leipeer snoeien. Het duurt altijd zo verrekte lang, voordat je een beetje model hebt. Maar bij jou is het in doktershanden zo te zien. Nog bedankt voor de tip met het stokje, om hangende bloemen te fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea, ich möchte einen free Cursors einbauen wie dein (Marienkäfer)e, wo muß ich den Code ein bauen,ich habe es bei Html und javascript probiert , funzt leider nicht. Vielleicht kannst du mir bitte weiterhelfen. Danke.
    lG Waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo Thea, geht nicht, den Code einbauen, habe es versucht, vielleicht mache ich es falsch.

    LG waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Thea, nun hat es gefunzt, warum auch immer.
    Habe keine Ahnung, ich habe das gleiche wie die ganze Zeit versuchtt. Danke für deine Hilfe.

    Ich such noch einen HG dreispaltig, suche schon eine lange Zeit, vielleicht kannst du mir weiterhelfen.
    danke.
    LG Waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Thea, danke für deine Nachricht, deswegen hat es wohl bei mir mit den Tags nicht geklappt.
    Ich such so etwas.

    Vielleicht kannst du mir helfen. war bis eben im Garten, wir haben super Wetter.

    LG Waltraud

    http://blog.verzaehl-mir-was.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Knap hoor dat je de peer zelf zo gevormd hebt,ziet er super uit,wat een mooie haagjes heb je,je hebt echt zo`n heerlijke wandeltuin met veel te zien,je stilleven is echt een plaatje,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OT.
    http://janenleentje.web-log.nl/mijn_weblog/2009/03/we-staan-in-de.html

    Ik kreeg al een schrik! Nog meer Nederlanders hier? Ik was nieuwschierig en ben erachter gekomen dat het toch een heel eind hier vandaan is.
    Toch bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. waarom ben ik daar niet verbaasd over??? Jouw lukt alles, en geduld heb je meer als zat, meid je hebt je roeping misgelopen!!!! Maar................ wat dat is weet ik niet, want je hebt en heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel ;))) liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Thea..dein Birnenspalier sieht schon echt toll aus und der Blick in deinen Buchsgarten ist einfach wunderschön.Liebe Grüße Irene

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.