~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 23 april 2010

ZIE HOE HET GROEIT


......Lekker veel bloemen bloeien er al in de tuin.......

..........De Akebia quinata.........

.......Als de zon erop schijnt zijn ze nog veel mooier.....

............Helaas hebben we nog niet veel zon.......

..........Clematis Alpina en de perenbloesem vormen een mooie combinatie.....

..........Helleborus Orientalis.....ze zijn in alle stadia mooi.....


......De toppen van de blauwe regen zijn bevroren......dat is op deze foto nog niet te zien.....

.......Jammer....want nu krijgen we veel minder bloemen.......

..........Madame heggemus komt af en toe voor een snelle hap.......de foto van het nest maakte ik al een week geleden.....volgens mij legt ze elke dag een ei....dus het nest zal nu wel vol zijn......

.........Perenbloesen......

..........Dit is kersenbloesem.......


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...... Viele Blumen blühen jetzt im unsere Garten.......Die Akebia Quintata ist so schön........Wenn die Sonne scheint....sehen sie nog viel besser aus......Leider gab es nicht viel Sonne die letzte seit..........Clematis alpina und Birne Blüten sind suzammen eine wunderbare Kombination.........Helleborus Orientalis schön sind sie in allen Phasen finde ich........... Leider gab es wieder ein paar mal Nachtfrost und sind die Knospen von unseren Wisteria dahin.....Schade....denn jetzt bekommen wir viel weniger Blumen..........Die Spatzen Madame......Prunella modularis kommt gelegentlich für einen schnellen Bissen.......Die Foto des Nestes habe Ich vor einer Woche schon gemacht.....Ich glaube......sie legt jeden Tag ein Ei......nah...dan wird das Nest jetzt voll sein......nicht.....

17 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,wat staat het al mooi in bloei bij jouw,volgens mij is het daar al verder als bij ons.
    Vanacht heeft het hier nog een graadje of twee gevroren en,was het gisteravond erg koud.
    Bij jullie ook.

    Wij zitten tussen het ijsselmeer en de zee in volgens dre is het water van de zee nog erg
    koud vandaar de koude avonden hier,kan wel kloppen weet het eerlijk gezegd niet of dat met elkaar in verband houd.

    Je hebt een mooie foto collage gemaakt leuk zo de foto met een postzegelrandje,heel apart.

    Een heel fijn weekend,geniet ervan,lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay Thea....

    Meis dit zijn toch zulke geweldige foto's van je tuin..wat laat je ons toch altijd maar weer meegenieten van je tuin en wat je zoal bezig houd...
    Dat heggemusje dat is toch een liefie?
    De natuur is een sprookje...zo mooi en teer..
    mijn tuintje wordt ook al zo mooi, genieten is dit toch met het voorjaar.

    Liefs en een goed week-end,
    Marijke**

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea..deine Clematis ist ja schon ziemlich weit..bei meiner Admiral sieht man nur kleine Blütenansätze..schade,dass dein Blauregen befroren ist..mein Fliederbaum hat schon seit dem vorletzten Winter kaum Blätter und nur wenige Blüten getragen..ich werde ihn wohl im Herbst mal ganz kräftig zurückschneiden. Liebe Grüße Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige bloemen heb je al in je tuin en je foto's en collages zijn fantastisch Thea.Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het groeit erg goed bij jouw Thea. Ongelofelijk hoe snel dat elk jaar weer gaat. Alles is bij jouw al heel wat verder zo in het zuiden. Ik vind het elke keer weer leuk om te zien dat verschil. Ook dit zijn trouwens weer prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deine Fotos Sind wunderschön!
    Hier scheint <Sonne Jeden Tag sterben und schön ganz schön ist der Boden trocken! Ist available in den Marktführer auf nächste Kein Regen gemeldet verhandelt, da es heisst Gießkannen Schlepp!
    Schönes Wochenende

    LG Lis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Wat een prachtige bloemen heb je in je tuin! Alles zo mooi op kleur! Mooi vastgelegd. Heel fraai! Hier zijn echt een paar groene vingers aan het werk!

    Groetjes en een fijn en zonnig weekend!

    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, Thea, wat een schitterende serie heb je hier! Veel dat zo mooi bloeit al, meer dan hier maar wij zitten dan ook in het hoge noorden natuurlijk...
    Genieten hoor, zeker met dit mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thea, die Akebia van jou intrigeert mij wel enorm, ik ken hem nog steeds niet, maar vind hem wel enorm interresant. Als ik je foto`s zie, is het bij jullie toch ook mooi weer. En al die vogeleitjes, prachtig. Met al die katten om ons heen, moet ik dit helaas missen. Maar daar komt wat anders voor in de plaats. Kopjes geven en zo. hOERA!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea
    Jetzt ist aber viel los....sehr schöne Bilder zeigst du uns wieder,ich bin ja ein echter Fan deines tollen Gartens!!Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea,
    jedes Mal wieder staune ich über deinen schönen Garten. Was für herrliche Bilder zeigst du hier wieder! Die Akebia ist ja eine tolle Schönheit! Wie schade, dass die Knospen deiner Wisteria Frost abbekommen haben. Aber vielleicht bekommst du doch noch eine ordentliche Blüte zu sehen. Bei uns war es die letzten Tage sehr sonnig und warm. Und sehr trocken ist der Garten, man muss Gießkannen schleppen. Letzte Nacht nun hat es ein wenig geregnet.
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende rapportage heb je ervan gemaakt. Mijn complimenten!

    Groeten,
    Claudia

    p.s. We hebben destijds het eerste huis (midden in het dorp) gekocht maar wonen nu alsnog "buiten".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om al die kleuren weer in de tuin te zien hè ?
    Dubbel genieten bij anderen....je hebt het werk niet :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Thea,
    dein Garten ist wie immer wunderschön. Hier ist alles noch etwas später dran. Die Wisteria hat nur winzige Knospen, so ist sie noch nicht so kälteempfindlich. Aber mir macht die extreme Trockenheit zu schaffen. Heute zogen viele dunkle Wolken vorbei, aber es fiel kein Tropfen Regen. Also muß ich Kannen schleppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea ,het had geen speciale reden maar ik was weer aan het dummen vroeg me af of ik een reaktie bij mij zette of je die dan wel las en als ik die bij jou zette dat je er dan niet over heen las vandaar .

    Je hebt op deze blog ook hele mooie foto's en echt leuk bewerkt ,ik heb ook zon programma en wil daar ook nog wel eens mee knuteselen .

    Fijne dag vandaag !

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dear Thea, everything is blooming well in your garden I see, much more so than here - I think we are some way behind you! Your hellebores and pear blossom are wonderful - and the dear little bird with her colourful nest - so sweet. Beautiful photos and very clever collages!

    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Thea,

    ik zag dat je een berichtje op mijn blog had gezet. Dus dacht ik ... Even kijken ... En zo zag ik dat je echt schitterende foto's hebt gemaakt van je tuin! Wat een mooie collectie planten heb je verzameld zeg, wauw!
    Ik heb natuurlijk nog niet je hele blog gelezen, maar heb je ook een lievelingsplant? of een plant met een verhaal?

    Groetjes san

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.