~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 29 april 2010

LENTE IN ONZE TUIN


......De lente gaat nog steeds door in onze tuin.....

.......Al dat jonge frisse groen ziet er mooi uit nu....




...............Zo hier een daar is er een explosie van judaspenning te zien......ik zou ze eigenlijk ook graag in het wit hebben....als er iemand zaad heeft houd ik me aanbevolen.......




.........Gelukkig zijn niet alle bloemknoppen van de Wisteria bevroren........Als je onder de pergola loopt komt de heerlijk zoete geur je tegemoet.......Heerlijk...we hebben lang moeten wachten voor er bloemen aan kwamen.....tegenwoordig raad men aan om de plant in bloei te kopen.....Maar die van ons is best al oud....dat zie je goed aan de stam.......Dat vind ik juist het mooie eraan.....


.........Het oranjetipje zag ik zondag voor de eerste keer in onze tuin........jammer...maar hij liet zich niet op de foto zetten.....het vrouwtje wel.....nooit geweten dat die helemaal niks van een oranje kleur dragen.........

...........Malus Red Sentinel.....helemaal vol met bloemen.....maar er zullen vast niet zoveel vruchten aan komen...........


..........................................................................................................................................De seringen beginnen ook weer te kleuren.....omdat ik niet zo van die struiken houd....heb ik er een bolvorm van gemaakt.....dat betekent wel regelmatig snoeien........


.........De rhododendron had een verrassing voor mij......zie je hem zitten......dat kleine spinnetje.........



..............Op 23 April heb ik deze foto's van het nest van de heggemus gemaakt....een stuk of 6 eieren liggen erin........Prachtig zoals die veer er net voor ligt.....Waar ze die gevonden hebben.....hier zitten wel van die dikke duiven...misschien van hun..........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De komende weken heb ik het razend druk.....tijd om te bloggen zal er waarschijnlijk bij inschieten.....Ik probeer nog een paar logjes te maken en zet hem wel op de automatische piloot........zodat er toch nog wat te zien blijft....Natuurlijk verheug ik me over elke reactie....die lees ik altijd....Misschien valt het mee en kan ik af en toe een reactie bij jullie achterlaten.....Lieve groetjes van Thea....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...... Der Frühling ist noch immer im Gange in unserem Garten........frisch und grün ist Alles jetzt............hier gibt es eine Explosion von Lila zu sehen......Ich würde diese wirklich gerne in Weiß haben....wenn jemand Samen für mich hat liegen vielleicht.......Ich liebe es zu hören.........Zum Glück sind nicht alle Knospen der Wisteria befroren........Wenn Ich unter der Pergola laufe rieche Ich den köstlichen süßen Duft.........Wir haben sehr lange Warten müssen auf die Blumen.....Er ist schon ziemlich alt das sieht man an der Stamm.............Ich sah Sonntag zum ersten Mal in unserem Garten ein Aurorafalter.........leider weis ich nicht ob der name richtig ist.....Es ist die weibliche.........wusste auch nicht.....dass die nicht Orange aussehe............Malus Red Sentinel.....ist in voller Blumenpracht...........Ich liebe lila Farbe..... und weil ich nicht von die Büsche bin....habe Ich eine Kugelform davon gemacht......dass bedeutet aber regelmäßig schneiden.......
.........Die Rhododendron hatte eine Überraschung für mich......schau mal........23 April habe ich diese Bilder aus dem Nest der Spatzen....Ich denke 6 Eier sind es fast im nest.......
*****************************
Die nächsten Wochen habe ich sehr viel zu tun....Ich werde daher wenig oder gar nicht zum bloggen kommen.......Ich versuche noch ein paar Logs zu erstellen..... setzte ihn auf Automatische pilot........So das es noch etwas zu sehen gibt....Ich freuhe mich auf jeden Kommentar....Die lese Ich immer......Vielleicht geht es gut.......und kann ich hin und wieder noch einen Kommentar hinterlassen......
Liebe Grüße von Thea

20 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,wat een schitterend rondje door je tuin,echt genieten en de witte rhodondendron,schitterend,een van mijn favorieten en het vogelnestje zo lief.
    Een enorme verassing in je tuin en nu maar hopen dat ze uit zullen komen,zou geweldig zijn.

    voor morgen een hele fijne koninginnedag,gr van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea, Dein Garten ist so wunderschön,die vielen Buchshecken und so lauschige Ecken! Danke Dir für diesen Rundblick. Ich wünsche Dir 1. einen fröhlichen Koniginnendag, 2. dass der kleine Vogel seine Eier ausbrüten und die Jungen gut flügge werden und 3. Dir ein paar Tage Ruhe, damit Du alle Deine Vorhaben erledigen kannst.
    Wuff und LG
    Aiko und sein Frauchen Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin heb je Thea. Sjonge daar zal je het druk mee hebben. Zulke mooie foto's ook.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige mooi aangelegde tuin heb je. Zo netjes en sfeervol.
    Ik had zaden van de witte judaspenning. Ik zal voor je kijken of ik er nog overheb of dat ik ze allemaal heb gezaaid. Zoja dan zie je ze wel aankomen. En anders moet je wachten tot de witte hier uitgebloeid is en zaden maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Thea, Dein Garten ist wirklich ein Traum, den würde ich mal gerne durchwandeln...Danke für die wunderschönen Einblicke.

    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for the tour around your garden Thea - the wisteria is looking lovely - I can just imagine the fragrance!

    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Thea dein Garten ist einfach großartig!!!Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn mond blijft open staan,wat een super grote en gave tuin en alles ziet er zo mooi uit,zoveel bloemen,struiken en noem maar op,het nestje,je tuin is echt wauwwww!!ik ga nog een poosje kijken hoor,zoveel te zien,daar moet je de tijd voor nemen,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tuin lijkt wel een park!
    Heb er heerlijk van genoten!
    Prettig weekend Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhhhhhh....meisie wat een prachtige tuin!!!
    Daar heb je veel werk aan gehad...dit is sprookjesachtig mooi.
    Ik heb er geen woorden voor..her kan een mens toch alleen maar van dromen?

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jouw blog ziet er weer prachtig uit, met al die voorjaarsbloeiers. Ikzelf heb geen witte judaspenning maar ik zie ze wel eens staan, misschien kan ik wat voor je scoren straks. Ik sta bij je in het krijt. Hij doet het overigens, Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea,
    ich geh' so gern durch Deinen Garten, es gibt so viel Wunderbares zu entdecken... herzlichen Dank für die wunderschönen Fotos...

    viele, liebe "Mai-Grüne-Grüße" schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk eens aan hoe alles groeit en bloeit bij je.
    Wat een explosie aan kleuren groen
    Mooi joh !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Thea,
    es ist immer wieder ein Genuss die Bilder aus deinem Garten zu betrachten. Wunderschön ist es bei dir! :-)
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liebe Thea,
    wunderschöne Bilder von Deinem Garten und sooo viel Buchsbaum, da macht das schneiden bestimmt sehr viel Arbeit, aber es lohnt sich. Ich werde in der nächsten Woche anfange, meine Buchsbäume zu schneiden. Wünsche Dir eine schöne Zeit..
    Herzliche Grüße
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk al die bloemen , prachtig ziet het er allemaal uit , geweldig ; dank je wel dat ik van dit mooi's mag mee genieten !!!
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie tuin heb jij!
    Dat de judaspenning al bloeit bij jou......vroeg hé! Nou zit ik me net te bedenken of die van mij wit is....ik geloof het wel maar zeker durf ik het niet te zeggen!!! Zo ja krijg je van mij wat zaad als het zo ver is oké.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk hè Thea dat het weer tuinweer wordt en dat we weer eigen groente kunnen gaan eten! Het is nog wel koud maar met een lekker fleecevest aan en buiten bezig zijnde krijg je het vanzelf warm. Een heel fijn week-end en antwoorden hoeft helemaal niet als je het zo druk hebt. Bovendien gaan we toch een weekje weg;-) Liefs, een fijn week-end en tot horens, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zit hier even te genieten van jullie prachtige tuin. Mooie fotoserie heb je er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dag Thea, uw tuin ziet er prachtig uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.