~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 7 april 2010

ZIJNE MAJESTEIT......


.........Het heeft zijne Majesteit behaagd.......zo beginnen alle koninklijke sprookjes........Nou in ieder geval vond de Koning onze lentekrans chic genoeg om er een nest in te bouwen.........

.........De krans die onder de carport langs onze voordeur hangt.....2 weken geleden wou ik er een paar eitjes en wat veren aan toevoegen......zodat het een Paaskrans werd.......tot mijn verbazing zag ik dat de winterkoning bezig was er een nest in te bouwen.......Niks Paaskrans dus....

........Veel te leuk zoiets.......nu is het wel zo...dat de winterkoning meer dan èèn nest maakt...en schijnbaar beslist het vrouwtje in welk nest ze uiteindelijk gaan broeden.....maar toch.....we wachten af........

.........Het mos voor de bekleding van het nest word heel brutaal bij mijn bloemdecoraties gepikt.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Es hat Seine Majestät.......so beginnen alle Märchen......Also zumindest der König fand unsere Frühjahrs Kranz gut genug um ein Nest in zu bauen........Ich meine der Kranz unter dem Carport der neben unserer Haustür hängt.....vor 2 Wochen wollte ich ein paar Eier und ein paar Federn zu fügen......damit ein Oster-Kranz entsteht.......zu meiner Überraschung sah ich dass der Zaunkönig sich erlaubt hat um dort sein Palast zu machen....... Nichts keinen Ostern Kranz......Eine schöne Sache...... Das Moos das auf meinen töpfen als Blumenschmuck lag....hat ehr....sehr unhöflich gestohlen.......es bekleidet jetzt das Innere des Nestes.....Ich hoffe....er wird da eine glückliche Ehe führen.......

15 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,wat leuk dat de winterkoning daar een nestje aan het bouwen is,zal heel leuk als er straks kleine winterkoningkjes te voorschijn komen
    Ben benieuwd.

    Fijne week verder,

    Gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Wat een bijzondere plek voor een nest. De natuur heel dichtbij huis. Hoop dat de eitjes uitkomen. We horen het wel tegen die tijd!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahahaha geweldig zeg
    kijk je hoeft er geen eitjes aan te hangen
    er wordt voor gezorgd dat er eitjes zullen zijn hihihi
    wat een mooi krans alweer hé
    nog nooit gedacht aan een cursus te geven????
    hihi
    liefs
    en volgende week?????afspraakje want nu vertrek ik naar zee!
    knukfe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea

    bei uns regnet es heute und meiner Gartenarbeit wird damit einer Zwangspause auferlegt.....Zeit endlich mal wieder in der Bloggerwelt zu stöbern......das ist ja toll das der Zaunkönig in deine Deko eingezogen ist....und wieder so schöne Bilder.....Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super leuk zo'n nest!
    Hoe krijgen ze het toch voor elkaar!
    Ik hoop dat er wat in komt want dat lijkt me erg leuk om te volgen.
    Je kunt ze dan zo zien zitten!
    succes en hou ons op de hoogte van je gasten!!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea, das das Zaunkönigweibchen ist eben sehr anspruchsvoll - daher strengt er sich an um einen schönen Platz für das Nest zu finden - daher wäre Dein Kranz ganz sicher für mich bestimmt erste Wahl.
    Wir hatten vor zwei Jahren einen Zaunkönig unter dem Carport in einer Lücke vom Dach. Schöne Fotos und ich bewundere immer wieder Deinen Header.
    Wuff und LG
    Aiko

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ein Zaunkönignest im Dekokranz, wie schön! Wir haben am Haus jedes Jahr 5-6 Spatzennester, ich würde mich auch mal über andere Vogelarten freuen...Süß wie er sich das Moos aus dem Blumentopf stibitzt.

    Liebe Grüße von Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Thea,
    das ist ja echt klasse - ein Zaunkönignest im Dekokranz! :-) Damit hat er ja wirklich guten Geschmack bewiesen. Sehr schöne Fotos zeigst du wieder.
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea,

    Nou deze krans heb je dus niet helemaal alleen gemaakt......Een beetje van jezelf en een beetje van.....ha! ha!

    Groetjes, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben erg benieuwd of je winterkoning in de Krans zijn/haar eitjes gaat leggen. Dan heb je mooi de kans om ze in de gaten te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geinig, zo'n plekje! Zou je zelf misschien niet kiezen, maar die tjetteraartjes dus wel. Schattig hè, die bolletjes. Ik snap nog steeds niet dat in zo'n klein verenpakketje naast stembandjes ook andere organen passen =)

    Mooi is die foto van winterkoninkje in de pot met mos&bloemetjes Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebe Thea,
    der Zaunkönig fühlt sich einfach wohl bei Euch...
    Deine Fotos sind fantastisch...

    liebe Sonntagsgrüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig dit Thea,ik zit hier te genieten en ik hoop dat ik zoiets ook mag meemaken een keer,ik had dan wel een vogeltje een koolmeesje die mijn mos weg kwam halen,maar een nestje in een krsns is toch wel super,hopen dat ze je krans kiest,je hebt prachtige foto`s ervan gemaakt.

    Over het terrasje,ik heb er nog wel even aan gedacht om het wat groter te maken,maar vind het toch zonde als ik tuin moet inleveren,maar het gaat goed,wij zitten gelukkig stil en schuiven niet veel haha,fijne zondag en nieuwe week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, moest lachen om je reactie, maar het is wel waar.

    Wat leuk zo'n nestje, de natuur verzint het altijd mooier dan dat wij het kunnen. Behalve als de vogels er met je mos vandoor gaan, dat ken ik ook. De eerste keer denk je wie heeft dát nu weer gedaan, nu weet ik beter.

    Hele fijne dag nog,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat spannend zo'n nestje. Nu maar hopen dat mevrouw niet kiest voor een kille vinex-locatie.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.