~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 26 mei 2010

GEKKE MEREL


.........Aan de achterkant van het tuinhuisje...hangt onder het afdak deze kooi...ik kocht hem ooit op een rommelmarkt....de deurtjes heb ik vastgemaakt zodat ze steeds open blijven staan.....Vorig voorjaar heb ik er onderin wat mos ingegooid......ik dacht dat kunnen de vogels wel gebruiken......Maar er werd niks mee gedaan.....Maar dit voorjaar werd er een nest gebouwd op de bovenste etage.....en wel door een merel......

......Iedere dag werd er een ei gelegd.....4 stuks in totaal......en broeden maar.......

..........Toen we terug kwamen van onze vakantie waren er jongen......Maar ook veel ruzie en trammelant.....Moeder merel had heel wat problemen met de eksters......

.......Een geschreeuw en een heleboel lawaai telkens....uiteindelijk heeft maar een jong het overleefd......

.......Het was nog geen al te beste vlieger toen hij vertrok......maar na een dag in de tuin is hij toch met z'n ouders mee de wijde wereld ingegaan.......


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.... Diese Vögelbox hängend unter dem Dach des Schuppens..... kaufte ich einmal auf einem Flohmarkt.....Ich habe die Türen fest gemacht so dass sie immer offen stehen......Im vergangenen Jahr warf ich ein wenig Moos hinein am unteren Ende......Ich dachte die Vögel verwenden es...... Aber nein.......Doch jetzt....in diesem Jahr hat einen Amsel ein Nest auf der obersten Etage gebaut......
......Jeden Tag ein Ei........4 Stück insgesamt und es brüten hat angefangen.......
............Als wir aus dem Urlaub zurück kamen....gab es im Nest junger Vögel...... Mutter und Vater Amsel hatten viele Probleme mit Elstern.............viel Lärm jedes mal und Schreien..........aber schließlich hat ein junger überlebt.........Es war kein guter Pilot als er das Nest verlassen hat..... aber nach einem Tag in Der Garten ist er mit seinen Eltern in die große weite Welt Gefahren........

19 opmerkingen:

  1. ohhhh wat is de dierenwereld soms hard he:-((
    echt verscheurend om maar 1 jong over te houden.
    Een paar jaar geleden hadden we hier in de tuin ook zo'n geval en het verwende luie jong liet zich alleen maar verwennen door zijn ouders en die gingen op hun beurt gretig voor de bijl voor hun enigste lieveling tot hij zo dik was dat hij amper de grond nog af kwam hoe het hem verder vergaan is weet ik niet.
    Wat een schattig kooitje een dan ook nog bewoond worden erg leuk prachtig he die kleurtjes van de eieren,

    veel tuinplezier lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was dus toch ggen goed idee van de Merel precies daar zijn nest te bouwen.
    Maar ja...beter een jong als helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hay meisie,

    Wat een verhaal...zo spannend verteld..
    En gelukkig met een goed einde.
    En die foto's zijn zo ongelooflijk mooi...kind petje af!
    Het is altijd genieten op je blog.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ein schönes Erlebnis Thea, was für nette Untermieter hast und wie praktisch die Amselmutter da nistet.

    LG waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk dat je daar een merel in had broeden. Jammer dat er maar ééntje is overgebleven. Tja jij kon natuurlijk ook niet continu als een ekster afschrikker in de tuin aanwezig zijn.
    Heeft de winterkoning nog in je krans gezeten?¿

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea,
    alles klar auf der Andrea Doria*lach*, schön, dass Ihr wieder da seid, erholt und munter...

    ein Jammer, dass nur ein Vogelbaby überlebt hat...ich staune immer wieder, wie und wo die Vögel sich ihre Nester aussuchen... die Amseln brüten jetzt zum 2. Mal, haben das Nest so gut versteckt, dass wir es diesmal nicht finden konnten.

    Dir ein schönes Wochenende und liebe Grüße
    Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,
    schön, dass ihr wieder da seid.
    Deine Amselbilder sind herrlich. Und gleich mit einer schönen Geschichte. Schade, dass eure Singvögel solche Probleme mit den Elstern haben. Bei uns gibt es sehr viele Elstern, sie räubern ständig die Nester und wir erwarten wenig junge Vögel in diesem Jahr. Aber so ist die Natur.
    Ein schönes sonniges Wochenende wünscht Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea!
    Schön das es dem kleinen gut geht...schöne Vogelbilder...meine Meisen sind ausgezogen als ich nicht da war....so konnte ich leider keine Fotos machen...
    Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thea, wat een mooie Merelflat in jullie tuin. Daar heeft zich dus de laatste tijd heel veel lief en leed afgespeeld.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontroerend mooie foto's Thea! Echt een belevenis om dit zo te volgen.
    Wat je vraag betreft. Ik ben destijds een nieuw Blog begonnen, puur en alleen om te experimenteren. Ik heb allerlei nieuwe sjablonen uitgeprobeerd. Wanneer het fout ging was er niets aan de hand; lukte het daarentegen en zag het er mooi uit, dan paste ik het sjabloon toe op mijn echte Blog. Veel succes en ik zal gauw eens komen kijken of het gelukt is.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat er maar 1 van overbleef Thea.
    De kraaien zijn (sorry) krengen in onze ogen.
    Maar zo is de natuur nou eenmaal.
    Eten en gegeten worden.
    Prachtige plaatjes, wat zijn de eitjes mooi van kleur.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea, Alweer een prachtig onderkomen voor een tuinvogel. Ben benieuwd waar al jouw gevederde vrienden volgend jaar hun nestjes gaan bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You have a mooi blog and tuin. I am glad I found it.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,
    Fijn dat je het gelukt is. En het ziet er inderdaad heel fraai uit! Alles komt veel beter aan bod zo.
    Groetjes en tot schrijfs,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Thea, ik kom er nu pas achter dat je ook een tuin/woon blog hebt. Ben gelijk maar volger geworden. Wat leuk dat er een merel in je kooitje nestelde. Spijtig van de andere 3 jonkies. Ja, dat is de cirkel der natuur. Soms erg wreed hoor.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea, wat een leuke foto's weer en wat heb je een leuke tuin.
    Verhuizen naar Limburg zal nooit gebeuren maar ik heb mijn wens een beetje aangepast, ik hoop ooit een vakantiehuisje te kunnen kopen. Daar kan ik heerlijk over fantaseren en fantaseren kost niets en je weet toch nooit.
    Over 3 weken zitten we er weer en o wat verheug ik me er weer op. Schin op geul. wat is het daar toch mooi. Mooier nog dan bij Slenaken, Epen en Mechelen dus dat wil wat zeggen.
    Hier doet de tuin het ook goed en o wat geniet ik van mijn kippetjes. Veel leuker dan alle cavia's en konijnen bij elkaar die 2 dames die de hele dag achter me aanlopen.
    Oh we gaan ook een paar dagen naar Zeeland in juli. ook leuk. veel liefs en fijne rest van de week.Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hee hier wordt ook al op grote voet geleefd :)) vreselijk he die eksters bij ons vind ik of de eieren uit gepuzeld of dode jonkies, erg hoor. maar ja, dat is de natuur, jouw merle vind ik in elk geval niet gek, hij dacht dan ben ik dicht bij tante trows en die beschermt me wel, wist hij veel dat je op vakantie ging, had je em ff moeten zeggen :)) doeiii

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog maar 1 merel over, ach. Wel leuk dat je alles van zo dichtbij kon meemaken.
    Ik heb het niet zo op eksters, ze zijn brutaal en andere vogels zijn op hun hoede als ze eraan komen.

    Maar ja,de natuur hè.

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Thea,
    unsere Nistkästen sind auch alle bewohnt...die Vögel fliegen den ganzen Tag hin und her um ihre Jungen satt zu kriegen.
    Deine Vogelbox finde ich toll...schön das ein Vogelbaby überlebt hat!!! LG Annely

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.