~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 3 juni 2010

BLOEMEN WEELDE

.....Hij liet even op zich wachten....maar nu bloeit hij geweldig......Rosa Just Joey......het is een heerlijk geurende stamroos die in onze voortuin staat......
.......Het is de bedoeling dat de Clematis Piilu 2 keer bloeit.....eerst met grote dubbele bloemen en later in het jaar met kleinere enkele bloemen.......maar er staan nu verschillende dubbele bloemen aan en ik zie al heel veel kleine knoppen......ze zullen dus tegelijk in bloei staan....ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien......
.......Ik heb verschillende soorten Akeleien in m'n tuin staan.......al vind ik het eigenlijk nooit genoeg.....die bloemen vind ik altijd heel erg apart......De grootbloemige vind ik toch wel het allermooist........

.........................De dikke hommels hangen met z'n drieën aan de Geranium......ik durfde ze niet te storen........In onze tuin staan heel veel paarse en lila bloemen......hoewel het mijn lievelingskleuren zijn.......heb ik de bloemen niet bewust op kleur gekozen.....dit is puur toevallig zo gekomen.......Alle kleuren staan hier gewoon door elkaar......op kleur tuinieren.....nee.....dat is niks voor mij......


Baardirissen vind ik ook erg mooi.....je hebt ze in zoveel soorten en kleuren.......ik ben nog steeds op zoek naar een rose soort.......wie weet kom ik haar nog wel ergens tegen....Nooit opgeven is mijn devies......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........Ich habe etwas langer warten müssen...aber jetzt blüht ehr........meine Rosa Just Joey es ist eine duftende Stamm Rose die in unserem Vorgarten steht......Clematis Piilu blüht immer zweimal.....zunächst mit großen gefüllten Blüten und später im Jahr noch einmal mit Blumen.....die nicht gefüllt sind...... Ich habe mehrere Arten von Akelei in meinem Garten......die sind so schon.......Ich denke es gibt nie genug davon........

.........Drei großen Hummeln sah ich an der Geranien hängen......Ich wagte es nicht sie zu stören......in unserem Garten sind viele violett und lila Blumen......obwohl es meine Lieblingsfarben sind habe Ich die Blumen nicht bewusst gewählt.....es ist reiner Zufall......Die Iris finde Ich sehr schön.....Es gibt Sie in so vielen Formen und Farben.......Ich bin noch auf der Suche nach einer Art von rosa............

16 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Ik kan die roos zowat ruiken. Wat een prachtig exemplaar!! Hele fraaie foto's van je tuin. Wat is het heerlijk in het zonnetje!!!

    Lekker genieten!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is idd een mooie roos........nu nog geurinternet dan kunnen we 'm ook ruiken hahaha!
    Er bloeit al lekker veel nu hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thea, het is weer een bloemenpracht bij jou. Het valt me altijd op, dat om deze tijd, veel paars en lilatinten bloeien en in de late zomer veel geeltinten. Ik heb wel een bruine baardiris, als je daar een stukje van wilt hebben? Dan hoor ik dit wel van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige roos Thea. En je clematissen zijn ook prachtig. Heerlijk dat alles wil bloeien in je tuin.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh prachtig allemaal zeg,ik vind de Akelei ook een geweldig bloemetje en Just Joey heb ik in mijn hobbytuin gehad,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is het net zo Thea. Ik ben ook dol op paars tinten maar tuinier beslist niet op kleur. Ik vind zoveel mooi :) Ik heb hier een dubbele roze akelei als ik op tijd ben dan zal ik wat zaad voor je opvangen.
    Wat mooi zeg dat de clematis 2x verschillende bloemen heeft. Daar had ik nog niet van gehoord.
    ook je roos is prachtig van vorm en kleur. Geur rozen zijn toch wel heel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rozen, daar krijg je nooit genoeg van. Prachtige foto´s Thea. Ik heb in Deil een geweldige rozenkweker ontdekt. Hij heeft een enorme collectie. En vooral om deze tijd staat alles bij hem in bloei en weet je niet wat je moet kiezen. Twee jaar geleden hebben we hier rozen geplant en alles doet het super. Ik geniet van je blogs. Dag,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo lieve Thea, ja het weer is niet best maar ik vind het best lekker even wat regen na zonneschijn. Vind jij het ook een beetje jammer dat de lente toch voorbij is? Tuurlijk dit is ook een leuke tijd maar toch is het anders. Helemaal in het zuiden van Limburg is een rode pad gezaaid. 30 km met klaprozen. We gaan over 2 weken weer maar als het nog niet bloeit ga ik gewoon in juli of augustus weer hoor want ik MOET het zien. al moet ik geld lenen of een krantewijkje nemen, haha. Ja de konijnen en cavia's gaan hartstikke goed samen, de konijnen komen helemaal tot leven. Zo leuk.
    Ik geniet zo van deze dag. Nagenieten ook want het was een leuk weekend en tussendoor alles schoonmaken, wassen, bedden verschonen, echt een nieuw begin van de week. Veel liefs. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he Thea, die bloemen weelde. Heb jij Just Joey? Wat een goede keus want zo'n heerlijk geurtje.

    Fijne avond nog,

    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. op deze vroege morgen even door je tuin gewandeld tea!!!
    ik heb weer genoten van al de prachtige foto's die je hebt gemaakt!!!
    thea een hele fijne dag en veel tuin plezier!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea. De akelei die ik bij mijn foto's had staan was niet de soort die ik bedoelde. Dit was namelijk een enkele bloem. Het is wel een hele donkere als ik daar ook wat van voor je moet bewaren zeg je het maar. Van de dubbele zal ik wel even een foto maken en hem deze week ergens online plaatsen. Nu nog even niet want het hoost hier nu buiten ;)
    De clematis is inderdaad de Hagley Hebrid
    Ik zit dus ook binnen en ben via jouw site allemaal leuke groente tuin en andere links aan het bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige tuin met rozen.
    en heel mooi opgebouwd met beplanting ook.
    mail mij even op lasize54@yahoo.com als je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je tuin ziet er al als een juweeltje uit :-)
    Mooi die dubbele clematis.

    @ En in het plaatsje Albufeira zelf komen we alleen om af toe na een strandwandeling koffie te drinken ! Dit jaar hebben we prachtig zonnig weer gehad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een genot om je foto's te bekijken Thea. In het echt moet het nog veel mooier zijn. Clematis is altijd mooi en rozen, ja daar houd ik van.
    Ik heb een passiebloem gezet, ik hoop dat hij aangeslagen is maar dat zie ik over een paar dagen.

    Groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Thea wat een bloemenpracht. Van die tweede bloei van de Clematis wist ik niet. Vandaag bij iemand een logje gezien over een aparte bloem in de Clematis, dat is waarschijnlijk dan ook al van een tweede bloei.
    Je hebt trouwens een goed geheugen hoor, wat betreft je geplaatste reactie. Ik heb twee logjes over de Kantfabriek geschreven.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea,door Willy op jouw blog geattendeers...prachtige bloemenfoto's allemaal,het is vast genieten bij jou in de tuin...;-) Dit jaar heb ik ook dubbele bloemen bij de clematis terwijl ik elk jaar alleen enkel he...een prachtige speling van de natuur?
    Als je bloemen wilt zien,ze staan nu op mijn web-log...

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.