~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 11 juni 2010

PUUR NATUUR


......De laatste dagen zie ik hem hier meermaals per dag rondsjouwen.....dit kleine eekhoorntje......Het zal de zoveelste generatie zijn.......Sjorsje drie hebben we hem genoemd.....Och het beestje hoeft maar een naam te hebben niet...,Echt een klein opdondertje.....Ik zag hem straks een ekster wegjagen....Het voederbakje is eigenlijk te diep voor hem.....dus kruipt hij er maar helemaal in....Wie niet sterk is moet slim zijn......
.......In den letzten Tagen sehe ich ihn regelmäßig in unserem Garten ein kleines Eichhörnchen....... Es ist wahrscheinlich der x-ten Generation.....Wir nannten ihn Sjorsje Drei....Das Fütterkästschen ist eigentlich etwas zu tief für ihn.....aber er macht kein probleem davon.......Er geht einfach ganz nach unten.....Hihihihi.....

......Deze Clematis Warszawska Nike vind ik zo mooi...die diepe kleur....bevalt me erg goed....Diese Clematis ist wunderschön finde ich......So eine Dunkle Farbe....

........Nee...geen fotoshoppen kwam hier aan te pas.....het is een speling der natuur.....wel apart om te zien.....Nein ...Ich brauchte kein Foto-Shop...dies ist pur natur......Und so schön wie diese kann ich sie wohl nicht machen.....

12 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,wat schattig het eekhoorntje,lieve diertjes.
    Prachtig de clematis,he,wij hebben er ook verschillende in de tuin staan en,ik vindt het echt genieten wanneer ze bloeien.
    Mooie foto’s,hoor.

    Heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea,
    ach ist das schön, ein Eichhörnchen als Hausgast zu haben, wir müssen in den nahegelegenen Wald um es überhaupt zu Gesicht zu bekommen...

    die Farbe Deiner Clematis ist wunderschön, lila-pink oder pink-lila*lach*...meine Lieblingsfarbe im Moment

    ein schönes und entspanntes Wochenende wünscht Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea,
    Eichhörnchen haben wir leider nicht, dabei finde ich sie sooo niedlich.
    Besonders gefällt mir die Rose auf dem letzten Bild. Roa Rosen sehen immer so romantisch aus.
    LG Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen lieve Thea,

    Meis wat een schattige eekhoorn..en zijn naam Sjors past toch helemaal bij dit lieve schepseltje.
    Wat ben je rijk dat je dit allemaal zo mag zien en zo prachtig kunt fotograveren.
    En je deelt dit moois met ons... heel erg bedankt hiervoor.

    liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    was hast Du tolle Fotos von dem Eichhörnchen gemacht! Ich beneide Dich so sehr um diesen süßen Gast im Garten.
    Die Rose ist einfach perfekt! Wie heißt sie?

    Liebe Grüße und eine schöne Woche, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg he Thea, dat ik ondanks al mijn eigen dieren jaloers ben op jou omdat jij 3 Sjorsen hebt. Haha.
    Ik wil ook een Sjors.
    Er is verder niets aan de hand op mijn weblog hoor maar ik wil niet, en dat heb ik ook gezegd dat er bekenden van mij meelezen omdat ik iedere keer verwijten en commentaar kreeg. Nu kom ik er iedere keer achter dat ze wel meelezen en daar baal ik van. Dat wilde ik ze even laten weten.
    Verder gaat het hier weer erg goed en volgende week maandag ben ik weer in Limburg hoor. Jippie.
    Schin op Geul. Je hebt geen idee hoe anders het leven hier is. Zo op elkaar wonen, altijd druk, altijd rijen bij de kassa van de supermarkt. overal betalen om je auto te parkeren.
    Het voordeel is dan wel weer dat alles dichtbij is. We hebben een......o maar dat weet je natuurlijk, het winkelcentrum hier. Is leuk. volgende week maar even niet winkelen en lange wandelingen langs de Geul. Lekker eten.
    Ik weet dat ik eens gezegd had dat Limburgers helemala niet aardig zijn en het was die keer inderdaad raak, allemaal onaardige mensen tegengekomen maar ik ben al alnge tijd helemaal om hoor. De laatste keer weer alleen maar leuke mensen ontmoet. Ook in de restaurants. Veel liefs en fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea, een schattig kostganger gij hebt
    Wat is de roze?

    Wij maken morgen een dagje naar Maastricht, zal het weer blijven goed.

    Wens je een geweldige week.

    LG Waltraud

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo liebe Thea,

    leider hatte ich erst heute Zeit, dich zu besuchen. Aber ich mache es gerne!

    Die Fotos von dem Eichhörnchen sind ganz süss! Ab und zu bekomme ich auch hier in meinem Garten eines zu sehen. Aber noch nie konnte ich es fotografieren. Macht nix, du hast ganz toll fotografiert!

    Wunderschöne Aufnahmen von Clematis und Rose!

    Ganz liebe Grüße aus dem total verregneten Schwaben, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk genoten van je mooie plaatjes en tekst !
    Groet uit Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea, da hast du ja einen lustigen Gartebewohner vor die Linse bekommen, schöne Aufnahmen.

    Die Clematis und die Rose sind wirkliche Naturschönheiten, man freut sich jedes Jahr aufs neue, wenn sie zu blühen anfangen.

    LG Charlotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een rakker dat eeknoorntje Thea. Je moet wel een heerlijke tuin hebben als er zo'n rijke fauna te bewonderen valt. Ik moet in mijn tuin heel goed opletten om iets van het dierenleven te ontwaren. Maar gelukkig heb ik een zeer opmerkzame dochter; haar ontgaat werkelijk niets, zelfs de kleine miertjes weten haar te boeien en ondertussen zorgt ze ervoor dat haar vader kan meegenieten.
    Groetjes en tot schrijfs,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I enjoyed my visit to your blog - lovely!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.