~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 18 juli 2010

ECHT ZOMER......


.......Zomertijd....Papavertijd.......Er staan er een boel in mijn moestuin.....ik knip de zaadbollen er zoveel mogelijk uit....Die gebruik ik in boeketten en in bloemstukken......later laat ik ze aan de plant staan zodat ze zichzelf uit kunnen zaaien......Es ist Sommer und der Mohn blüht.....Es gibt eine Menge davon in meinem Garten.....Ich schneide die Mohn kapseln so viel wie möglich ab....Diese verwende ich in Blumensträußen und in Kranze und später.......lasse ich sie an der Pflanze.....damit sie sich selbst aussäen kann......

.......Vorig jaar zaaide ik voor het eerst dille.......een prachtige plant....met mooie bloemschermen die lekker ruiken......afgezien dat je de zaden in de keuken kunt gebruiken....zijn er tal van mogelijkheden om de bloemen te gebruiken.......onder andere in boeketten en ook in bloemstukken of kransen.......ook trekken ze tal van insecten en vlinders.......Letztes Jahr habe ich zum ersten Mal Dill gepflatzt.......eine Pflanze mit wunderschönen Blüten.......sie riechen sehr lecker...... in der Küche sind sie zu verwenden.......aber auch gibt es viele andere Möglichkeiten......unter anderem in Sträuße oder Kränze.......Auch ziehen sie viele Insekten und Schmetterlinge an.....

......Gehakkelde Aurelia...Pararge Aegeria........

.........Bont Zandoogje......Polygoniac-Album............

.........Ook de papaverbloemen worden druk bezocht......

........Aparte wezens die Libelle's........

...........Vroeg in de morgen maak ik mijn eerste tuinrondje......met het fototoestel in de aanslag.......dan is het licht meestal erg goed......

...........Later op de dag is de zon te fel.....en worden de foto's niet mooi........Vooral met een natuurlijke donkere achtergrond komen de bloemen goed tot hun recht.................Früh am Morgen mache ich meinen ersten Garten runde......mit die Kamera im Anschlag.......dann ist das Licht meistens sehr gut.......Später am Tag ist die Sonne zu hell.......und werden die Bilder nicht so schön..........


.......Mit einen natürlichen dunklen Hintergrund bekommen die Blumen ihrem eindrucksvollen ersten Platz........Einen verdienten ersten Platz........

13 opmerkingen:

  1. I love your garden! It is gorgeous. Nice insect photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschöne Fotos Thea, Deine Blütenpracht ist wunderbar und Deine Insektenfotos sind genial.

    Blumige Grüße
    von Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thea ik heb genoten van je rondje tuin en de Dille zo heeeerlijk,

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo liebe Thea, danke für diese wunderschönen Aufnahmen und den kleinen Rundgang durch Deinen Garten. Ja - es ist tatsächlich Sommer - wie habe ich ihn herbei gesehnt - obwohl - derzeit ist er sehr heftig und alle Blumen haben großen Durst...dafür sind die Abende aber herrlich.
    Wuff und LG
    Aiko

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea het ziet er weer prachtig uit allemaal. Ik gebruik trouwens niet alleen de zaden van de dille. de verse bladeren zijn ook heerlijk door een komkommersalade.
    Ik vind je foto's trouwens ook erg mooi komt waarschijnlijk door het licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi truus, meid wat een idee het rijpe fruit buiten enerzetten en het lokt vlinders aan, dat ga ik ook doen, bedankt voor de tip, en je foto's van je prachtige tuin... toppietoppietoppie!! grusse van mir

    BeantwoordenVerwijderen
  7. woooow, liebe Thea, Mohn mit Fransen, so etwas wunderschönes!!!

    danke für Deine tollen Fotos, ja die Schmetterlinge fliegen bei uns jetzt auch...

    liebe sonnige Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea, alles goed daar in Limburg? Eigenlijk wel lachen hoor wij die zo dol zijn op Limburg in Renesse terechtkomen en denken; wat hebben we gedaan? een groter verschil kun je volgens mij niet bedenken maar eerlijk is eerlijk het was een leuk weekend.
    Wat dat werken in mijn oude woonplaats betreft; er ging het verhaal dat ik alcoliste was en echt ik heb nog nooit alcohol gedronken maar kun je nagaan hoe erg het kan zijn. Oh en ik ben ook nog lesbisch geweest haha. We zijn gewoon een saai stel maar volgens anderen maken we nogal wat mee. Ik wacht het gewoon af hoor. Wordt het te gek omdat er meer van dit soort vrouwen zijn dat stap ik weer op in december. Een goede vriendin van mij werkt er ook en die roddelt nooit. Ik heb morgen met haar afgesproken dus dan zal ik haar wel mijn ervaring vertellen en hoe zij het ervaart. Fijne dag Thea. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,
    wie schön, Du hast auch diesen schönen lila Mohn. Meiner ist leider inzwischen verblüht, aber ich hoffe, dass die Kapseln viele Samen bilden, damit ich nächstes Jahr wieder viele Blüten habe.
    Die Libelle hast Du sehr gut getroffen. Bei mir hat dieses Jahr noch keine stillgesessen.

    Viele Grüße
    Margrit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea,
    solche Schmetterlinge habe ich bei uns noch nie gesehen, sie sind wunderschön! Traumhafter Mohn!
    Ich fotografiere auch meistens in den Morgen- oder Abendstunden. Du hast Recht, bei grellem Sonnenlicht werden die Fotos nicht so schön.

    Liebe Grüße von Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Tha
    Du hast vollkommen recht, das Licht ist morgens am besten, wenn ich nachmittag in den Garten komme, ist es entweder zu grell oder ich habe überall den Schatten.
    Schöne Bilder hast du gemacht.
    LG Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Thea,
    herzlichen Dank für deinen Kommentar.
    Mein Türkranz ist gebunden. Die rosa Blüten stammen von der roten Schafgarbe. Im Kranz habe ich rote und weiße Schafgarbe verwendet.
    Bei dir blühen ja ganz wunderschöne Mohnsorte. Diese Lilatöne gefallen mir besonders.
    LG Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goeie tip over het fotograferen en al die bloeiers,het is toch gewoon een groot feest,het zeeuwse knoopje heb ik pas in meerdere kleuren gekocht,zo gaaf,lieve groet Joke en wat heb je een pracht van een vlinders in de tuin,pas heb ik ook een foto van een libelle gemaakt,maar niet zo mooi als deze foto.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.