~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 22 november 2010

NOVEMBER





........Intussen is het November....al bijna December zelfs.....wat de tijd toch snel gaat.....Zo hier en daar vind je toch nog een bloemetje dat stug door bloeit....en zich niks aantrekt van het herfstachtige weer.....Op een redelijk warme dag zag ik zelfs de mussen nog een bad nemen.......Natuurlijk wilden ze allemaal tegelijk......dat ging toch echt niet......het bakje is daar toch echt te klein voor.....





.......Obwohl es nun November geworden ist....
sehe ich immer noch ein paar Blumen im garten stehen.......Ich sah die Spatzen sogar auf einem relativ warmen Tag im November in die Badewanne herumhüpfen
.....

......Natürlich wollten sie alle auf einmal....leider ist die Wanne da zu klein für......und als ich kam mit einem Handtuch......waren sie alle sofort geflogen .....

17 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke aanblik zijn je fotos

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, mooi, mooi, super mooi.
    Ik geniet altijd van je foto's.
    Heerlijk.
    Volgens mij zie jij ook de mooie dingen van het leven.
    Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Thea,

    Hoe kan het ook anders......in zo'n mooie natuurlijke tuin is er in elk seizoen wel iets te beleven voor mens en dier.

    Je zelfgemaakte ornamenten,bakken van beton zorgen daarbij voor een leuk sfeertje.

    Ik heb jaren geleden van Groothoefblad eens een betonnenblad gemaakt, kan me nog herinneren dat het best veel werk was, een grote berg ik meen maaszand en daar het blad inleggen en beton storten enz., goed gelukt met mooi duidelijk de afdruk van de bladnerf.
    Volgens mij is het onverwoestbaar.

    Hier badderen en kwetteren ook elke dag honderden mussen in onze kleine stadstuin, zeker nu de Wilde Wingert bij de buren haar blad verloren heeft waar de mussen in de vroegemorgen en 's avonds tegen vijven hun vaste stek hadden, nu zijn ze verhuist naar de dikke kraag van de Hedera die bij ons over de tuinmuur groeit, en de klimmer naast de voordeur, maar of ik met dat laatste nou zó blij kan zijn.........ze poepen werkelijk alles onder en spetteren daarbij ook al de kleine ruitjes van de erker onder:-(
    Nou dan maar weer even snel naar buiten met het ''luie wijvendoekje''

    Fijne (blog) week!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What delightful photographs of the birds enjoying your bird baths. What is that little stone creature? He looks like a hedgehog but with a strange nose.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    in deinem Garten blüht es noch ganz schön. Und die Spatzen fühlen sich auch sehr wohl bei euch. Bei uns gibt es ganz schlechtes Wetter und Mitte der Woche soll es Schnee und Frost kommen.
    Wünsche dir eine schöne Zeit.
    Liebe Grüße, Dorothea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's Thea.
    Erg lief die mussen. Ik kan ook zo genieten van vogeltjes in de tuin! Wij hebben er helaas niet zoveel.

    Geniet er lekker van hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Theo,

    schön ist das in deinem Garten! Ja, die Vögel und das Bad, die lieben auch bei uns hier das Vogelbad. Damit ist seit heute aber Schluss, denn es hat geschneit, und sicher wollen die Vögel lieber Futter haben. Baden können sie im Teich.

    Schöne Impressionen hast du eingestellt!

    Ich schick dir einen lieben Gruss, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea, volgens mij heb je een super mooie tuin, genieten zeker, Leuke foto's. Nog even november en dan weer een gezellige December maand. Fijne Week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig Thea wat een boel musjes,echt zo lief,hoop dat ik dat ook eens mee zal maken,ik vind je tuin er nog gaaf uit zien,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die mussen 'in het bad' dat doen ze bij ons altijd in de vijver, dus dat zie ik niet zo gemakkelijk.

    Dat grote 'blad' wat een paar jaar geleden eens mode was om te maken, heb ik ook nog eentje liggen, vind jij ook dat het met de jaren alleen maar mooier wordt? Mooie mosjes er op en zo.
    Leuke tuin heb je...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea
    Ik ga dit mooie blog ook maar eens volgen .wat een prachtige foto's.Enig die badderende musjes,ik had dat in mijn vorige tuin ook altijd ,had daar ook 7 bakken staan en oh oh wat was dat genieten,zelfs de merels en kauwtjes kwamen vaak een bad nemen.Wat is dat blad begroeid met mos een plaatje!Ook hier zie ik nog wat in bloei staan zo hier en daar ,dat is elke keer een verassing .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk rondje door je prachtige tuin.
    Die foto's van het badderen zijn enig.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo lieve Thea, is jouw tuin ook nog zo mooi voor de tijd van t jaar? Bij ons bloeit de blauwe hortensia. Het zal allemaal wel anders worden als de kou deze weekzijn intrede doet. Wat is het toch leuk om de weblogs van anderen te volgen. En prachtig die bakken met mos. veel liefs en fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je hebt helemaal gelijk deze banner is echt prachtig, amat och vind ik die andere ook leuk hoor, maar ja, jij bent de baas :)) leuk die baderende vogeltjes. lg, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Thea,

    Wat heb jij toch een prachtige plek als achtertuin. Heel fraai!
    Mooie foto's van die mussen!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zalig seg, zoveel mussen in het bad!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Thea Das Vogelbad ist ja schon klasse, aber das letzte Bild berührt mein Gärtnerherz.
    Ein wunderschöner Garten!

    LG Carmen

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.