~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 8 februari 2011

ZONNIGE DAG.........





.......Vandaag leek het wel lente.......een lekker zonnetje......geen wind.....Ik heb een heerlijke lange wandeling gemaakt......en daarna nog even genoten van de Helleborus Orientales in onze achtertuin.....die zijn prachtige bloemen al laat zien.......
.......Heute war ein schöner sonniger Frühlingstag......kein Wind......da habe ich einen schönen langen Spaziergang gemacht.....und schließlich auch noch genossen die Helleborus Orientales in unserem Garten.....sie zeigt ihre Blumen schon.....sie sind wunderschön......
....Today was a nice sunny spring day.....I have a lovely long walk...... and then I enjoyed the Helleborus Orientales in our garden......nice flowers......

14 opmerkingen:

  1. Wat zijn die prachtig Thea!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie schön, liebe Thea, auch bei mir blühen die Helleborisse - allerdings nur weiße - die dunklen, die ich doch so mag - fühlen sich bei mir nicht wohl...schade!
    HG
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heute scheint auch hier wieder die Sonne, nach einem nebligen Tag gestern. Ich habe eben nach den Helleboren geschaut, das dauert nicht mehr lange.

    Aber, bis sie so schön wie deine blühen, muss ich wohl noch etwas warten.

    Ich wünsche dir einen wunderschönen Tag, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleur vind ik dit,in mijn hobbytuin had ik veel soorten en kleuren,hier helaas niet zoveel,maar wel mooie en ik knip er altijd wel een paar voor binnen,heerlijk is het als het zonnetje schijnt,dan verlang ik nog meer naar de lente,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helleborussen vind ik 1 van de mooiste tuinplanten, bloeien vroeg en lang, doen het bjna overal en zijn zo MOOI
    Ook uitgebloeid zijn ze nog mooi, en het blad is mooi en stevig en...

    Hier komen ze ook in alle kleuren en variaties nu ineens in bloei, joepie het voorjaar komt er aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea.
    Ik heb net als jij van de week ook genoten van het mooie weer.
    Dat doet een mens weer goed.
    Prachtige helleborissen heb je in de tuin.
    Lekkere genieten van deze mooie plant.
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was heerlijk weer! De Helleborus is prachtig! Bij ons steekt ook van alles z'n kopje op. De sneeuwklokjes als eerst. We hebben nu nog niet veel zon in de tuin, het gaat dus niet zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea,
    Ik zag je al een paar keer bij mij, gezellig, nu kom ik even bij jou,...je hebt mooie foto`s, prachtig van kleur...

    Fijn weekend, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eindelijk kan ik weer eens, zonder gekke capriolen uit te vinden, op je blog komen.Ik ben namelijk weer thuis.
    Vanuit Thailand heb ik meerdere malen geprobeerd om een reaktie de lucht in te krijgen, helaas!
    Maar nu, terug op honk, gaat alles weer zijn gewone gang. En ik was verbaasd dat ook bij ons de Heleborus in bloei staat. dit geeft zòn lekker voorjaarsgevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi als het vandaag ook lijkt, het is helaas hier nog steeds onder 0. Geen 'voorjaarsvakantie' maar meer een poolexpeditie om buiten te zijn. Gelukkig zit ik hier wel heerlijk in de zon achter het glas, maar toch, ik hab zó'n zin in meer kleur en buitenzijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat jammer dat ik je niet hebt ontmoet daar,bah ik ga er echt nooit meer heen,je voelt je zo klein als ze je zo behandelen,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo liebe Thea, Deine Helleborus sind wunderschön. Diese Farbe fehlt mir noch, es ist ein echter "Hingucker".
    Heute scheint bei uns die Sonne von einem wolkenlosen Himmel, nur der Wind ist sehr kalt. Trotzdem will ich in den Garten gehen und das schöne Wetter genießen.

    LG Charlotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemiddag,
    Ook deze is erg leuk en daarom heb ik dezelfde vraag: Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.