~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 24 augustus 2011

NIEUWE HUISDIEREN


.......Kijk eens ......we hebben nieuwe huisdieren gekregen ...... Het zijn er wel een heleboel ....... gelukkig zijn ze vrij rustig ....... Dit zijn de vruchtjes van de ASCLEPIAS SYRIACA.......de zogeheten papegaaiplant ..... Ik heb er alvast een paar afgeknipt ....... aan een glas gehangen en op tafel gezet ........ ze zien er zo leuk uit ...... als je ze van een afstandje bekijkt zijn ze bedrieglijk echt ......En zoiets groeit gewoon in onze tuin ........wonderlijk die natuur .........


......... Es gibt eine Menge davon ....... ein Glück ...... sie sind ziemlich ruhig ...... Es sind die Früchte von Asclepias syriaca ....... Auch bekant als Papagei Pflanze ...... Ich habe ein paar abgeschnitten auf ein Glas gelegt ....... und stellte sie auf einem Tisch ........


............. And there are a lot of them ....... lucky me ...... they are pretty quiet ...... these birds are the fruits of Asclepias syriaca ....... Milkweed ........ in Holland we called him papegaaiplant ...... I've cut a couple and put in a glass down on a table .......nice I think ..........


........ Het lijkt alsof ze met z'n allen rond een voeder of drinkbakje hangen ....... zoiets zie je ze in het echt ook altijd doen ...........
Es sieht aus ........ als ob sie alle an einen Futternapf hängen ...... oder ...... It seems as if they were all hanging around a food bowl .......


............ En zo groeien de vruchten aan de plant....lekker onderste boven hangend ....... zie je ze hangen ..... Het zijn vaste planten....die vrij groot worden ...... echte woekeraars bovendien

........De planten worden vrij hoog .......ik denk wel 2 meter ......de bloemen geurig heerlijk ......ze trekken erg veel insecten aan .............
.......Und auf diese Weise ....... wachsen die Früchte an der Pflanze .... Um den Kopf hängen sie....... Siehst du sie hängen ..... Es sind Stauden ...... und ziemlich groß werden sie ..... Wucherer sind es ...... auch wieder wahr ........

.........And in this way ........how the fruit grow to the plant.... they hang upside down ...... see you hanging them ..... They are perennials ...... to be quite large ...... usurers thats also true .......





15 opmerkingen:

  1. Ik had je al een reactie gestuurd maar is die al aangekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee dus ik was niet aangemeld. haha. En nu dus overnieuw. Ik ben heel blijf dat je even een berichtje hebt achtergelaten. Ik ben blij dat ik je weer gevonden heb. Vond al zo raar dat er geen nieuwe berichten meer van je blog verschenen. Wat een prachtige plant. Is het een kuipplant? Nog nooit gezien. Weer wat geleerd.
    Ik ga gauw je nieuwe adres invoeren.
    Hartelijke groet Marijke. (heb mijn foto in mijn profiel gewisseld maar ik ben die kikker).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou me aanbevolen als je wat zaden over hebt. Echt een super bijzondere plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na die sehen ja wirklich wie Vögel aus, echt lustig :-)

    LG Lis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    die sehen ja wirklich wie Papageien aus. Sehr dekorativ sind sie auch - schön! :-)
    Danke für den Hinweis mit deiner neuen Adresse. Ich hatte es noch nicht bemerkt und habe es jetzt gleich berichtigt.
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke plant is dit zeg, als je een zaadje overhebt wil je dan aan mij denken. Wij gaan in oktober naar Bommerig maar dat is vast niet bij jou in de buurt of wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pracht plant moet dat zijn om in de tuin te hebben Thea. Mooi zoals jij ze weet uit te zetten aan de glaasjes hangend.
    Kun je deze zo in een tuincentra kopen ???
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk Thea,idd net echte parkieten en ook zo'n mooie kleur.Ik werd al hebberig ,maar als ik je beschrijving van de plant lees is deze niet geschikt voor mijn kleine tuin ,jammer.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's - ze lijken inderdaad op parkieten.

    Ook je blog vind ik heel leuk, dus ik word alvast volger.

    Liefs en prettig weekend
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Endlich habe ich Deine Blogadresse auch geändert :-)
    Liebe Spätsommergrüße
    Silke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze komt op mijn verlanglijstje binnen, met stip op nummer één. Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goede middag,
    Wauw....wat is dit een aparte plant!!!!Het zijn inderdaad net kleine papegaaitjes.
    Wat ziet het er leuk uit op de foto zo hangend aan een glazen vaasje heel apart.
    Ik heb er van genoten!!!!!
    Een warme groet van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Thea

    HiHiHi.
    Wat grappig,zeg.
    Het lijkt warempel net echt.
    Wat een leuke plant is dat.

    Ik heb me ook op dit Blog van je,als volger
    aangemeld...ziet er ook heel leuk uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thea wat een verrassing vandaag op de post. Super lief en aardig dat je me de zaden het toegestuurd.
    Jouw zaden liggen hier te drogen dus komen ook spoedig je kant uit. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea,
    Ik heb ook even een kijkje op creablog genomen. Ik heb bewondering voor je hoe creatief je bent. Je bent net als Janny (rozen van papier) wat jullie ogen zien kunnen jullie handen maken. Ik heb helaas van dit alles niets. Geweldig.
    Hartelijke groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.