~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 12 september 2011

IN SEPTEMBER


........Clerodendron Bungei......

.........Staat al een paar jaar in onze tuin.........Steht schon ein paar Jahre in unserem Garten ..........Now a few years in our garden.......

.........en dit jaar de eerste bloem.....und in diesem Jahr gab es die erste Blüte......and this year the first flower......

.......ik vind haar zo mooi........en ze ruikt heerlijk..........Ich finde sie so schön........she is so beautiful.........

........Citroenvlinder...........



.........Ik kocht een paar weken geleden.......de Chocolade Cosmea......Cosmos atrosanguineus ........een vaste plant.......die erg veel op een daliha lijkt........in ieder geval wil ze ook zo behandeld worden.......

..........Ich kaufte ein paar Wochen ...........der ChocoladeCosmea....... Cosmos atrosanguineus....... Eine Staude sie sieht einer Dahlie
sehr ähnlich ....... Sie sollten mindestens als solche behandelt werden.........

........a couple of weeks ago I bought ..........the ChocoladeCosmea ....... Cosmos atrosanguineus....... a perennial that looks a lot like a dahlia..........
They should at least be treated as such............

11 opmerkingen:

  1. Je hebt nog heel wat kleur in je tuin, de cosmea ruikt echt naar chocola he? Helaas komen ze bij mij na de winter nooit terug.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's thea. En wat heb ik spijt dat ik de cosmea chocolate niet kocht heb. Ik vindt hem echt prachtig.
    Hartelijke groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt schitterend,zeg.
    Mooie foto's ook.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's. Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo thea

    Schitterende bloemen daar in je tuin.

    Die chocolade cosmea is prachtig - hij staat nu al op mijn lijstje als volgende aankoop van vaste plant.

    Leuke tip...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoy Thea,

    uw tuin indrukken zijn zo mooi.
    Ik kan volledig en het planten van de tuin vol met bloemen; 0)
    Soms heb ik niet in de gaten hoe groot of hoe snel ze kunnen groeien en zich afvragen waarom ik deel ze zo snel of anders moet worden geplaatst.
    Voor mij, bij het kopen van bloemen, meestal in het oog zeggen dat er hart voor mijn geest begint ... LOL.
    En nu weer ik heb ontdekt een mooi plantje met u en ...!
    Dat is niet goed, want vandaag rijden we naar het centrum om planten te kopen om grassen.
    Ik wens u een zonnige week.
    Men zou kunnen denken dat de zomer is teruggekeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Moni

    PS: Ik heb uw vriendelijke reactie.
    De problemen die ik heb op dit moment. ook.
    Ik hoop dat je goed lees mijn schrijven en ik kan niet al te veel fouten in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,

    Aangenaam...ik zag je berichtje op mijn blog...leuk dat je er was en bedankt voor de opmerking.

    Groene vingers heb je dus....en mooie foto`kun je ervan maken...ik ga je graag volgen.

    lieve groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's heb je hier geplaatst, echt genieten!!
    Ik kom viavia op je blog terecht, erg leuk.
    Ik heb het idee dat wij niet ver van elkaar afwonen (noord-Limburg..)

    Geniet van de dag
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea
    So schöne Blogs hast du , dass ich momentan gar nicht wusste wo ich einen Kommentar abgeben soll , alles so toll.Schön die Kosmea , ich liebte sie auch , aber leider ist sie so groß geworden und ich ich musste sie aus den Beet geben.
    LG Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig je tuin in september,op deze blog ben je niet zo actief,op een andere wel,zag net je winkeltje,wat een lieve spulletjes maak je,echt handig ben je,ik wens je nog een fijn weekend en ow ja maar de viooltjes kunnen niet superlang hoor,dan vervang ik ze,vooral als de kachel loeit en zorgen dat ze wat nat blijven,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.