~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 5 december 2011

BETRAPT


....... Toen ik vanochtend naar de keuken liep om koffie te zetten.......zag ik iets vreemds op de kast zitten...maar voor ik mijn toestel te pakken had.....zat hij al weer ergens anders.......hij heeft zijn wintervacht al weer.....zie je die pluimpjes aan z'n oren......daar kun ik het aan zien......Al jaren komen er eekhoorns bij ons in de tuin.......we noemden ze altijd Sjors.....maar er zijn al zoveel generatie's gepasseerd.....dat we deze maar Sjorsje 24 noemen........ De foto's zijn door het raam genomen ......helaas niet zo duidelijk ........

.......... An diesem Morgen ..... als ich in die Küche ging ....... um Kaffee zu machen ....... sah Ich draußen unter dem Vordach .........
etwas Seltsames auf den Schrank ......... Aber ich musste erst meine Kamera holen ..... da war er bereits woanders ....... Er hat seinen Wintermantel wieder an ..... Siehst du die kleinen Büscheln an die Ohren ...... da kann man es sofort an erkennen ...... Uber viele Jahren gibt es ein Eichhörnchen in unserem Garten ....... Wir haben ihn immer Sjors genant ...... Aber es sind so viele Generationen vergangen ..... Deswegen haben wir ihn nun Sjorsje 24 genannt .......

....... This morning when I walked into the kitchen to make coffee ....... I saw outside under the roof ......... something strange sitting on the dresser ...... until I had to pick my camera ..... he was already somewhere else ....... he is wearing his winter coat again ..... see those little tufts on his ears ...... thats where you can see it ...... For years there are squirrels in our garden ....... we have always called him Sjors ..... but there's so many generations have passed ..... that we have named him Sjorsje 24.........

10 opmerkingen:

  1. Hey Thea,
    Wat een prachtige post over de eekhoorntjes. Ze blijven mij altijd fascineren en ze zijn zo razend snel je hebt ze goed op de foto gezet.
    Hartelijke groet
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat geweldig Thea zo'n eekhoorntje in je achter tuin ,wat een schatje!!Geniet ervan
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, Thea wat moet jij snel je camera hebben gepakt!
    Ze staan er fantastisch op! Leuk hoor die eekhoorntjes zo dichtbij.
    Fijne dag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk,Thea.
    Ik zie ze ook regelmatig bij ons in de tuin,maar het is inderdaad moeilijk,om ze goed op de foto te zetten,maar het is jou toch best goed gelukt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluk om zulke lieve bewonertjes in je tuin te hebben. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk vriendje heb je in de tuin.
    Zulke dingen zie je bij ons niet.
    Mooie foto's ook al zijn ze via het raam genomen.

    Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje is het toch, en zo leuk dat ze jullie altijd weer komen opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig, wat leuk dat dat allemaal gebeurd in jouw tuin!!!! Ik ben al blij dat ik een roodborstje in mijn Postzegel (lees tuin) zie.... haha.

    Fijne week, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,dank je wel voor de felicitatie`s voor mijn verjaardag gisteren,super lief.

    Wat een leuk dat er bij jullie allemaal eekhoorntjes in de tuin rond huppelen,helaas hebben wij die hier niet,echt genoten van je leuke post,...alvast een hele fijne avond gewenst,...lieve gr van mij,Inka,...x

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.