~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 3 februari 2012

LIEF.....NOU NEE....


...... Roodborstjes lijken altijd zo lief ..... zo vertederend ....
maar ik ken ook een heel andere zijde.........zodra er andere vogels bij de voederplaats komen ....gaat hij er achteraan...hij jaagt iedereen weg...
het lijkt wel een tiran...een alleen heerser....dat had ik nooit van hem verwacht

........ Rotkehlchen sehen immer so süß aus.... so liebenswert .... aber ich weiß.....es gibt auch eine andere Seite ......Sobald andere Vögel am Futterplatz kommen .... geht er hin und jagt alle weg ....... Es wirkt ein bisschen wie ein Tyrann ...... ein allein Herrscher .... dass hatte ich nie von ihm erwartet ......

....... Robins always seem so sweet ..... so lovable ....but I know a different side ......once other birds coming at the feeding place .... he goes around ...he is tyrannizing everyone ..... and sends them all away ........only he's the boss .......
that I never expected of him ........

11 opmerkingen:

  1. Wat heb dit roodborstje mooi op de foto gezet. En raar he dat zelfs merels zich weg laten jagen door dit kleine vogeltje.
    Fijn weekend
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn inderdaad felle verdedigers.
    met hun stoplicht buikjes! ihih
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn wel mooie vogeltjes!

    Fijn winter weekend verder! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,

    Vind jij dat gek dat je roodborstje iedereen weg jaagt? Met zo`n lekkere taart voor m`n neus wist ik het ook wel haha.
    Groetjes en fijne zondag. Miep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie foto's van het roodborstje.
    Ja,het zijn best pittige vogeltjes.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt waar? Het ziet er inderdaad zo´n lieve dikkerd uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klein maar dapper!!

    Prachtig foto.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uuuhhh hier is dit niet zo, hier zijn de merels de 'krengen'...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja het roodborstje lijkt heel lief, maar is inderdaad een tiran onder de vogeltjes, ik zie dat hier ook en toch is het mijn lievelingsvogeltje.. op de één of andere manier word ik altijd blij als ik er eentje zie!
    en ik had inderdaad de spreeuw verwisselend met de merel,
    ik heb het meteen veranderd, dankjewel:)

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ich liebe sie auch die kleinen Rotkehlchen, doch dass es kleine Tyrannen sind, wußte ich noch nicht.Doch bei dir ist der Tisch für die Vögel ja so reich gedeckt, wunderschön!
    Liebe Grüße Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea,
    Wat heerlijk dat ik nu eindelijk weet waar het aan ligt. Al die foto's omzetten via picasa nu is ook niet eenvoudig omdat ik picasa nog nooit had gebruikt. Maar inmiddels heb ik weer 20% vrij ruimte tot mijn beschikking ik had de foto's regelrecht uit mijn canonprogramma op mijn blog gezet (5 tot 6000 pixels) enorme bestanden dus. Ik ben zo een muts met die computerprogramma's. Ik vind het onwijs lief dat je met een duidelijk antwoord bent gekomen. Ik had geïnformeerd bij google maar daar krijg je alleen het antwoordt kijk naar je picasawebalbum, ik weer vragen wat dan. 10 x opengemaakt en uiteindelijk zag ik dat ik alle mb had gebruikt. Weet jij misschien hoe je de foto op de header over de hele breedte van je blog kan zetten. Sorry voor dit verhaal. Na het lezen gewoon weggooien, nogmaals hartstikke bedankt.
    Lieve groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.