~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 3 maart 2012

ZWARTKOP



............ Als het zo heel hard vriest ...... of wanneer er sneeuw ligt ....... komt er ieder jaar wel een bijzondere vogel in onze achtertuin ....... eentje die je niet zo vaak tegenkomt ...... Ten minste niet hier in de tuin ......
En dat maakt de winter dan wel heel erg leuk .....

..... De Zwartkop (Blackcap) zat zich hier te goed te doen aan de appeltjes ..... hij vond ze wel heel erg lekker ........ zodat hij regelmatig het gevecht aanging ..... met onze vaste wintergasten ....... maar ook de zaden smaakten hem zo te zien wel ....... er kwam ook nog een andere vogel op die appels af ....... maar daarover vertel ik de volgende keer meer .......

...... Wenn es hart friert oder schneit ...... kommt jedes Jahr einen besonderen Vogel in Ihrem Garten ...... diesen hatte Ich noch nie gesehen ...... das macht der Winter schön ..... Die Mönchsgrasmücke (Blackcap)fand die Äpfel so gut..... dass er regelmäßig gekämpft hatte ........ mit unserem regelmäßigen Wintergäste ......
aber die Samen fand er glaube Ich auch gut ..... Ein anderer Vogel war auch wegen diesen Äpfel da ...... aber dass erzähle Ich das nächste Mal ....

........ If it freezes very hard ...... or when it snows ........
comes every year a special bird in your backyard ........ that makes the Winter very beautiful ...... The Blackcap came for the apples ..... he thought they were very very nice ..... other birds could not even come close ......
But there was another bird ..........he came .... also for those apples ...... but about that I tell you .... the next time ........

12 opmerkingen:

  1. Deze mooie vogel heb ik nog nooit in mijn tuin gezien. Een prachtig exemplaar.
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooierd, heb 'm nog niet eerder gezien. Ik had gisteren het balkon opgeruimd en het vogelvoer weggehaald, onder luid protest van de mezen heb ik het maar weer terug gezet :-)
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea,
    Jij ook bedankt voor je reaktie.Dat had ik niet gehoord en wacht nu maar af wat het gaat worden met de rozen.Bij jou in de tuin is het zeker genieten van al je bijzondere gasten.Zelf deze vogel niet in m`n tuin gehad.Veel plezier en fijne zondag.En blijf genieten van de kleine dingen.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Thea en wat heb ik zin in het voorjaar we gaan de tuin weer in Thea :-))
    IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Thea,
    du hattest Glück mit dem Foto. Bei uns war er auch schon, ließ sich aber nicht fotografieren.
    Schönen Sonntag und liebe Grüße
    Dorothea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder! En dat je hem zo goed kon fotograferen, geweldig.
    Ik stond net onderweg oog in oog met een roodborstje in een struik in een tuin, zo leuk!
    Groeten,
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vogeltje!

    Deze heb ik in onze tuin nog niet gezien.

    Wij zijn lid van de vogelbescherming en krijgen een blad met vogels, daar staan zulke mooi foto's in.

    Fijne zondag!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geluk dat je zulke mooie foto's kon maken.Ik ken deze vogel helemaal niet
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg bijzonder,Thea.
    En je foto's zijn dat ook.
    Ze zijn schitterend gelukt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Teha,
    was für tolle Bilder von dem hübschen Vogel!
    Ich wünsch Dir eine schöne neue Woche!
    ♥ Liebste Grüße Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekkere dikkerd :)

    Prachtige foto´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi vogeltje Thea! Ik heb hem nog nooit gespot!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.