~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 14 mei 2013

KANT IN DE TUIN.....en meer...





........ Tijdens het opschonen van onze tuin ....
kwam ik deze mooie kanten bloem tegen ....
prachtig .........

Während der Arbeit in unserem Garten ....

fand Ich dieses schöne Blume aus Spitze...

Wunderschön .....

Akebia Quinata ....
is echt zo'n
plant om verliefd op te worden
vooral met wat zonnenschijn erbij...
maar ook de blauwe lucht doet wonderen .....

In het Nederlands heet hij ook klimbes
al hoor ik die naam eigenlijk nooit ......

In de herfst kunnen er grote dikke
vruchten aankomen ......
die als ze gaan rijpen een lila kleur aannemen .....

Jammer genoeg ...... vervallen ze vrij snel
Er mee decoreren ...... nee dat is me nog nooit gelukt!

Aan een bloemtros zitten zowel de mannelijke
als de vrouwelijke bloemen .....
bijzonder toch ....

Akebia Quinata ....
ist wirklich so eine pflanze
zum verlieben
vor allem mit etwas Sonnenschein
ist sie wunderschön ...
aber auch der blaue Himmel wirkt gut .....

Im Herbst kommen Früchte ......
sie reifen von grün bis lila .....

Leider blieben sie nur kurz schön
zum Dekorieren ...... nein, das ist mir
leider ...... nie gelungen!

An Eine Blume sind die
männlich und weiblichen Blüten .....
Finde Ich Besonder ....

....... Clematis Alpina ...... een vroege bloeier ......

...... Maarts viooltje ..........



................. Tijdens de Helleborus dagen was het nog erg koud .....

toch zijn we naar de Noord Oostpolder gereden ...

we brachten een bezoek aan De Stekkentuin ....
van Wies Voesten ..... Ik had haar via FaceBook leren kennen .....
we kochten 5 planten ... allen met dubbele bloemen ....

Het was de moeite waard ...... we werden er erg hartelijk ontvangen .......

Während die Helleborus Tagen war es noch sehr kalt .....
aber wir sind in den Norden gefahren ......nach den Noord Oostpolder
Wir besuchten ....... De Stekkentuin ..... von Wies Voesten ....

Ich hatte Wies kennen gelernt via Facebook ...... dort kauften wir 5 Pflanzen ...
alle mit gefüllten Blüten ....
Es hat sich gelohnt ... Wir wurden sehr herzlich empfangen
Wir werden auf jeden Fall noch mal hin fahren
um den Rest zu sehen ......


........... Deze laatste Helleborus is uit onze eigen tuin...als de bloei afloopt kleuren ze heel mooi ...... een prachtbloem ... die Helleborus .....
Das letzte Bild zeigt eine
Helleborus aus unsere eigenen Garten
.. Am ende der Blüte
Farben Sie sie sehr schön ......
was ist es doch fur eine schöne Blume ...
dieser  Helleborus .

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Thea.
    Je laat ons weer heerlijk genieten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bloemen laat je allemaal zien. Wat leuk dat je bij de Stekkentuin bent geweest. En mooie Helleborussen heb je meegebracht.
    Mooie he die Akebia je komt deze kleur bloem bijna nergens tegen. Ik heb hem ook en het is altijd een feest als ze weer gaat bloeien.
    Heerlijke pinksterdagen nog gewenst. Hoop dat jij een zonnetje hebt gehad vandaag. Bij ons maar 1 minuut helaas.
    Hartelijke groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo liebe Thea,

    mijn naam is Lony - ik woon vlakbij de duits-nederlandse grens und ich lerne im Moment in einem Abendkurs die Niederländische Sprache! :-) Ich bin aber noch Anfänger!!! :-)

    Ich mag wie Du Shabby Chic, Country Style, Flohmärkte, Antiek-, Country- und Brocantefairs und ich liebe die Herbstzeit sehr. Wir haben ein ganz altes Häuschen und ich versuche hinter dem Haus einen kleinen Cottagegarten anzulegen.

    Mir gefällt Dein Blog sooo gut - vor allem die süßen Fotos von dem Eichhörnchen - sie gehören zu meinen Lieblingstieren!

    Ich sende Dir viele Grüße und werde sicher bald zurück zu Besuch kommen.

    Alles Liebe

    Lony

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.